There can be only one me

Puh och stonk, huff y puff. Det ar en valdans massa backar nar man cyklar i bergen. Det blaser ocksa valdigt mycket nar man cyklar i bergen. Vissa dagar blaser det ar ratt hall och vissa veckor blaser det at fel hall. Tyvarr har det blast at fel hall nu i tva dagar so mina larmuskler har okat yttligare 8cm / diameter, typ?

Jag ar nu i omtalade Glen Nevis, dar bla manga coola braveheartscener spelades in. Tydligen finns det ett coolt berg har, Ben Nevis, men jag har sett sa manga berg idag att jag inte orkar ga ut och titta. thus - internet!

Jag ar en dag ifran att na mitt numera slutgiltiga mal i Skottland; Inverness. Igar och idag har jag cyklat fran Edingburgh till hit (Glen Nevis ligger bara 3km fran Fort Williams) och imorgon ska jag trampa mig igenom The Great Glen, titta pa lite Loch Ness, sjomonster och turistbussar, for att sen bara chilla och hitta ett train som tar mig till irlandsfarjan!

Jag har ett nyss visdomsord ocksa;

Efter turistbuss kommer trafik

Igar hade jag en nara doden upplevelse da jag nastan blev overkord av en *** **** vagarbetare. Vagarbetarna har kor som idioter. Och folk i sportbilar ar idioter. Folk som tror att dom kan ta sig forbi alla turistbussarna genom dumma omkorningar ar idioter. Har nastan sett en riktig krock ocksa, wiih. Vagarna har ar valdigt smala, krviga och gar upp och ner, sa man kan inte kora fort. Lilla jag pa min cykel innebar att bilarna maste byta fil nar dom passerar, sa.. ja.. detta = att det ar massa cyklister (mest mountain bikerz) pa vagarna. You get the picture


I dont really get the picture, for jag maste titta pa vagen hela tiden pga detta och missar mycket av det faktiskt underbart haftiga landskapet. Slutsats av min cykling ar nog att det skulle vara mycket battre att kora langsamt med en motorcykel. Problemet ar da att man inte far gladiator sized lar och kan skryta, men vagarna ar ideella for sma snabba saker och man har mycket storre mojlighet att tex aka dom dar 3 extra milen for att titta pa slott eller coola dalgangar


Tyvarr bor jag inatt pa ett SYHA hostel, Scotland Youth Hostel Association, som har ett speciellt datasystem som omojliggor uppladdande av bilder, och koster jattemycket.

Till alla er som ar intresserade av att resa runt i storbritannien och vill ha lite skoj, undvik YHA. Dom ar alltid fina, valskotta och trakiga, kostar inte sa farligt och kan boka in en pa nasta YHA i ett ogonblick. Men dom saknar vandrarhemskanslan och kanns mer som ett hotell med for manga sangar i samma rum. Det ar heller absolut inget youth hostel da det ar lika mycket vuxna (30-40+ typ?) som ungdommar. Nej, mysiga gammla soffor, biljardbord och nagra random glada ungdommar i receptionen ska det vara! Har inte haft mojlighet att leta runt mkt pga brist pa mobilitet och internet, men i Edingburgh kan jag verkligen rekommendera Castle Rock Hostel. Nastan perfekt.

bilder imorrn typ! baj

Kommentarer
Postat av: Sarah

Wooooow, najs Matte, najs. Underbart att du hunnit (och orkat) skriva en massa!!! Loving it...och önskar att jag vore där. Jag och AnnSofie ska till London och parkourera oss nästa vecka, synd att det är så långt efter att du dragit från England... ^^



Fortsätt skriva och pixa! Lycka till -build those thighes up! puss o kram (Andreas hälsar i massor)

2009-07-09 @ 11:40:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0