Irrlandet

Nu har jag sett typ det man ska se i Skottland. Jag har iof inte varit pa en enda "tour", dvs akt buss, inte betalat massapengar for att ga in i gammla slott och inte kopt nagon kilt.. men jag har sett halva landet iaf, och druckit lite scotch i en pubb med trapaneler =9

Idag akte jag tag fran Inverness till Stranraer (nastan en veckas cykling pa nagra timmar.. sjukt :0) och sen farja till Belfast. Allt for 34 pound, typ 400kr.. galet bra! inget strul, bara lite stress med cykeln pa taget. Kom fram till osregn, sa jag cyklade direkt till vandrarhemmet som ar billigt och.. dugligt. Var hungrig sa ajg gav mig ivag ut i regnet for att hitta mat - och horde konstiga march-orkestrar. Gick runt ett horn och var mitt uppe i en massiv fylle-festival som kan beskrivas ungefar som att vara mitt i filmen "the hooligans" under ett upplopp, fast utan slagsmal (for tillfallet, for det hade tydligen varit en hel del och det var polis overallt). Har aldrig i mitt liv sett sa manga fula fulla killar pa samma stalle forut. Irlandska killar maste vara det fulaste... kan bero pa att dom flesta var sa fulla att ansiktet hangde, men still.. och alla ar klippta som militarer, snaggat pa sidan och en knapp cm uppe pa. Lite strange

jag gick mot strommen i drygt 10 minuter, varav ca var 30e meter kom det ett nytt march-band spelandes virveltrumma, tvarflojt och med sma pojkar med drillpinnar mitt bland alla hogar av olburkar. hittade ett Subway som trottsat festivalen och inte stangt tidigt, och sen skyndade jag hem.

Slutsats: Valdigt daligt forsta intryck Irland, skammes

Kommentarer
Postat av: Bostic

Usch då! Hoja vidare bara!

2009-07-18 @ 22:59:32
URL: http://www.blackout.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0