Dalarna

Jag har kommit till dalarna! Nu är jag odödlig

Några visdomsord af Mattias:

What goes down must go up

Efter solsken kommer regn

Solen skiner ovan molnen, men det hjälper inte mig

All mat är god, när man måste äta den

Vita bönor på burk är aldrig gott

Det går alltid uppför


jag har filosoferat fram fler, men dom har jag glömt, tyvärr

jag har cyklat 60-70 mil (min cykeldator bröt ihop den ödestigna första natten så den saknar några mil, typ 15? på displayen) men iaf, typ så långt, och det är 50 mil kvar till göteborg, dvs jag har passerat halva sverige!

Efter övik försökte jag ta mig till långsele (11 mil) på en dag, men kom bara 3,5 och fick sova i ett par gammla grannars stuga

Dagen efter var det halvklart / soligt och jag cyklade i linne i flera minuter. Tog mig resten av vägen till långsele oh övernattade hos min moster Solweig. Här lyckades jag fixa packningen på ett bättre sätt och färddatorn lagades så därifrån har det gått bättre (:

Sen trampade jag vidare och cyklade tydligen precis förbi min mors kusin Örjans sommarstugai gastsjö, så efter ett minuter pratandes i mobilen var han bussig och racade dit från östersund (ännu en natt innomhus!)

Nu fanns det dock inga mirakelstugor kvar utan jag cyklade tills knäet sa stopp och tältade i knölig skog mellan en väg och en järnväg, vaknade i regn och trampade vidare. Ingen hit

Kom fram till ett slitet hemskt samhälle som heter ytterhogdal, åt vidrig mat på en vägkrog och trampade glatt mot en närliggande camping! "ooh, servicehus med tv och varma duschar" tänkte jag. Stället var förfallet och öde, allting var vidrigt och det enda possitiva var att det som sagt var öde så jag packade ihop mitt blöta tält och cyklade iväg dagen därpå, i blöda kläder och skor, utan att betala. Hah

Anledningen att jag hamnade i ytterhogdal var pga campingen, och jag trodde att jag hade tagit en omväg helt i onödan. Nu visade det sig att snabbaste vägen mot Mora faktiskt var precis den vägen, så jag fortsatte på E45 mot Sveg, tog in på ett hotell/vandrarhem och hade det nice. Bara 4½ mil den dagen

Igår tog  jag motvilligt en sista dusch och trampade vidare, men vädret höll ihop och det var riktigt treviligt. lyckades cykla 8 mil och voalla! ett vandrarhem! Ett helt öde vandrarhem, men ett vandrarhem non the less. fint och bra, i byn Noppikoski (haha?) Alla bynamn där verkar vara finska

Idag är jag hos min mammas kusin Örjans kompis Elisabeth i ett litet samhälle som heter Orsa, bara nån mil utanför Mora.

Det går ju great det här! om en vecka firar jag midsommar i Göteborg, typ, och sen får vi se om vädret är bra nog att palla att trampa genom danmark.. ^^ Ett stort tack till alla som hjälpt mig hittills! Friends and all - I miss you! tänk att få dricka lite cola och se på film en hel helg, liksom. (Cola är vätskedrivande så jag håller mig till vatten)

Kommentarer
Postat av: Marran

Vilket äventyr du är med om ! Hoppas du tar massa bilder så du kan visa sen när du kommer hem ! :)

Postat av: Malin

Heja, heja!!



Det går ju som en dans!! Du kommer bli så fit!

2009-06-13 @ 20:50:03
Postat av: Krillan

jag vill också se bilder. Är lite nyfiken på vad du har för cykel :p Vad du är duktig! Lycka till på vägen :)

2009-06-13 @ 20:55:22
Postat av: Bostic



Mattias har nått Ljungskile!

Han mår jättebra. Han firade Midsommar med sina föräldrar och oss i vår stuga strax norr om Bengtsfors i Dalsland.



Idag lördag pinnade han vidare och jag tog några goa bilder på honom i backarna. Ska s om jag kan ladda upp dem här? Annars kommer de på www.blackout.nu på NEWS-sidan snart.



Han måste ha blivit genomvåt innan han nådde Ljungskile?



I morgon Söndag väntar vi honom till Götelaborg där vi ska ta hand om honom med mat, dusch, Liseberg och en riktig säng innan han ger sig iväg till England.



2009-06-20 @ 23:44:53
URL: http://www.blackout.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0