Fårmage i magen?



Nej, det är inte bajs på talriken. Det är Haggis. Fruktad, ful och mycket annat man inte kan önska sig av mat. Men poängen med denna hemska bild är att på en cykelsemester får man ta vad man kan, även om det ser ut som bajs, och i själva värket är kokad pölsa gjort på fårmage!

Jag tänkte alltså prata mat idag.

Frystorkat är tråkigt. Obviously. Jag packade mängder med Varma Koppen när jag for (Varma Koppen, Varm i kroppen - Mattias) och har ätit en ansenlig mängd. Ibland två påsar på samma gång, och ibland har jag till och med blandat smakerna, bättre vetande till trots. Men in the end är det bra mat att ha med sig när man har ett spritkök (blåbär / hallon är bäst)

Äpplen! Äpplen finns överallt, både i butiker och på bakgårdar. Dom är söta och goda, om man tycket äpplen är gott, och dom behöver inte skalas eller rengöras om man känner sig modig.. och dom tål förstås stryk i dom fulpackade väskorna. Cyklistens 'Crab ala King', skulle jag kunna säga.

Cykling är också synonymt med entgiftung* (tyska för *avgiftning) då man pumpar ut mängder med toxiner i och med ständig motion och bra energikällor. Så vill du vara lika ren på insidan som på utsidan, var noga med att inte köpa godis på varannan bensinmack, utan ät bra stuff då allt du stoppar i dig absorberas ganske direkt. Meen man blir väldigt sockersugen non the less och jag brukar stanna och köpa godis när helst jag kommer åt. Shame shame liksom. Dock har jag klarat mig många gånger genom att hälla nyttigt och bra druvsocker i vattenflaskorna, och genom att äta mycket av bra mat.

Soppan innehåller inga onyttigheter. Köttsoppa, eller gulachsoppa innehåller båda två bra med protein och massa annat stuff, och är dessutom helt färdiglagat. Fantastiskt :0

Men trots dessa utomordentliga tips är jag ingen dietist och det här inlägget känns lite som en mager get som tuggar gräs.. Stoppa i dig allt du känner för när du känner för det är mitt slutgiltiga tipps. Jag har trots allt (damnit!) cyklat många timmar om dagen i två veckor utan att gå ner ett gram med jsut denna princip. Mina lår är förstås ovanligt fräna, och jag tror att mycket av fettreserven sökt sig ditåt. En betydande del finns dock kvar på magen min.

Och just ja, haggis! Haggis är Skottlands nationalrätt och kommer recenseras i ett kommande inlägg. Mums i magen efter en regnig cykeldag, eller vad tror ni?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0