Land of the killersnails!

Dålig skräckfilm? Nee, södra Sverige! Jag är lyckligt oventandes om hur många sniglar jag mosat men det är nog en del då jag har kört slalom dom senaste dygnen

Massa väg och granar har jag sett, och det var så otroligt att cykla in i Göteborg.. liksom.. folk ^^ fick köa på ett stressigt Burger King flera mil utanför staden!

Väginfo -

Vägar utan väggren är ingen hit

Vägar med röd asfalt är heller ingen hit, för dom är knöliga - och utan väggren

Gamla motorvägar är bäst! Dom har enorma väggrenar

Väggren är allt

Nu sitter jag i Göteborg hos ett par bekanta till mina föräldrar i vars stuga jag firade midsommar! trevligt värre vettu, och massa god mat. Och duschat har jag gjort, och det luktar om mer god mat i köket!

Ibland när det är fuktigt slutar elektronik att funka, och då det regnat för mkt för ofta slutar min mp3 att spela lite nu och då, i ett par dar sådär.. då brukar jag oftast nynna på nåt eller prata med mig själv. Ibland låtsas jag att gud straffar mig med regn då jag råkar köra på insekter, och vi hamnar i  häftiga monologer

I alla fall, en dag, jag tror det var två dagar sen, så kom "Nils Holgersson" upp i huvet. Bara namnet för jag kan inte historien. Sen tänkte jag att jag heter ju Nils i mellannamn... nästan som Nils Holgersson? Nils Gustaf Mattias Edin Holgersson kom jag fram till, men det blev inte riktigt bra. Men jag kom då på att min cykel är ju vit! Så nu heter den Áhkká (eller Gåsen), som ska flyga mig fram på marken

Här kommer lite bilder. fotograf: Anders Envall. Han är gammal dragraceveteran som min farsa, hemsidan som gömmer sig i hörnet är hans, och i den gömmer sig en av dom tyngre bilar du någonsin träffat, som forfarande kör fortare än dig + sköna gammla tunes

här är min rutt, typ? Jag vet dock inte vad Backlura är


För att förtydliga min härliga ångest jag haft dom dagar jag inte hittat boende =D Midsommarafton på kvällen, ca 15 mil ifrån Karlstad. Go Sweden, Go!
midsommar i södern

mm, filtar! (En av dom trevliga stugägarna, Agneta (i vilkas trevliga hus jag nu befinner mig i. Wunderbard), jag och mor :))
mm, varmt i filten. Agneta jag och mor

Mm, nubbn'!
och huttn

Mm, silln'!
midsommarsilln

Son mekar dåligt med Gåsen
mekarn

Far fixar Gåsen


Sen blir jag så häftig att jag nästan gör reklam för nåt! :0
speedracer

Wosh!

 
Swosh!
yea

Kommentarer
Postat av: Anonym

haha mattias du är då en riktig vilde. kul att det går bra för dig!

2009-06-21 @ 23:44:37
Postat av: Palten

Fett med bilder! Jag vidhåller fortfarande att du är helt från vettet, lycka till!

2009-06-21 @ 23:45:35
Postat av: Fia

Du är så sjukt cool!! Jag fattar inte att jag inte kollat in din blogg förrän nu. Det låter som att du har hittat ett grymt trevligt och äventyrligt färdsätt.. jag blir nästan sugen på att göra något liknande. Go Mattias!!

2009-06-22 @ 00:00:54
URL: http://oldandbony.blogspot.com
Postat av: Fia igen.

Lyssnar du på radio eller musik eller däcken mot asfalten när du cyklar?

2009-06-22 @ 00:02:54
URL: http://oldandbony.blogspot.com
Postat av: Anonym

Jag glömde sladden till kameran hemma =D Kommer bli bildstorm när jag hittar nåt sätt att överföra från det fäftiga icke-micro sd kortet i kameran



Men ja, det är bästa färdsättet! Tänk att åka bil.. 10timmar fokuserande på vägen, sen är man framme och less. Istället flera 100 timmar av kämpeglöd och svett, sen är man otroligt glad när man hittar en camping med slät gräsmatta, eller ännu bättre ett gammalt vandrarhem i skogen!



Jag brukar lyssna på min 350låtars playlist på shuffle när det är fint väder. När vädret är fult funkar inte mp3'n så då nynnar jag på låten som spelades sist, ibland i timmar..

2009-06-22 @ 00:43:47
Postat av: AnnSofie

Awesome. Hoppas byxorna funkar bra :P

2009-06-22 @ 02:28:44
Postat av: Nilla

Hej!!



Jag loggade in på backpacking.se och så såg jag dina bilder på startsidan (jag heter nillab där). Gud så snygg tatuering du har! Var bara tvungen att säga det:) har precis kommit hem från 3 månader i asien, så blev riktigt ressugen igen jag när jag läste om ditt äventyr!! Kommer nog kika in lite på din blogg då och då.. Lycka till med cyklandet :)

2009-06-24 @ 19:48:07
Postat av: Mattias

byxorna är bäst Annso! Utan dom hade jag inte fått lika mycket vinkningar från fellow cyklister



Hej Nilla! Tack så mycket =D Jag är kär i japansk konst.. tyckte det skulle sitta fint med lite på mig själv. Hoppas du läser det här nån gång för jag är sugen på lite bättre bilder på dina :P Och lite info om din resa, för jag ska kanske dit i höst!

2009-06-25 @ 23:32:32
URL: http://humptynumpty.blogg.se/
Postat av: Anonym

Oj vad coolt och fint!

Vad mycket du ska lära dig ute på vägarna.

Lycka till vidare på vägarna

2009-06-28 @ 02:25:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0